Znamy trzy główne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu kluczowe jest połączenie słowa kluczowego z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę najczęściej:
– kraj (np. “filharmonia Polska”)
– miejscowość (“fizjoterapeuta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep ogólnospożywczy Wilda”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w działaniach dla podmiotów lokalnych, które adresują swój asortyment tylko do osób zamieszkujących w danym regionie. Ta strategia pozycjonowania jest stosowana też wtedy, gdy firma nie ma finansów na promocję i nie ma możliwości rywalizować na słowa kluczowe bez dopasowania lokalnego, np. zamiast “nauka gry na skrzypcach“, to “nauka gry na skrzypcach Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon
Kolejny rodzaj pozycjonowania to dobre i przetestowane wyjście dla osób posiadających niewielki budżet na reklamę. Za sprawą należytego dobrania słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z daną branżą, ale również koszty reklamy w Google Adwords znacznie się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail oznacza też dużo niższą konkurencję. Kluczowe jest także to, iż coraz powszechniejsza jest tendencja do wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– smartfon LG Q60 biały,
– buty Nike Revolution czarne sklep online,
– golarka Philips One Blade Pro szara.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne szczególnie dla sklepów internetowych. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader szeroki asortyment produktów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną funkcję przed okazjonalnymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak koncert znanego zespołu, Dzień Kobiet lub Zielone Świątki. Ten typ pozycjonowania jest wyjątkowo skuteczny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie odkryta i wykorzystana odpowiednio wcześniej. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze turystyki i gastronomii. W większości wypadków powinno się zainicjować je na 8-10 tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, by Google zdążyło na czas zaindeksować nową ewentualnie zmodyfikowaną treść strony.
Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]
Podobne wpisy
Skuteczna komunikacja wewnętrzna firmy – rola studia graficznego
Biuro rachunkowe – partner mikroprzedsiębiorcy
Sala na 18 urodziny – jak zorganizować niezapomnianą imprezę