Poradnik Google o tym, jak wybrać agencję SEO

Więcej szczegółów o tym, jakie są cechy dobrej agencji SEO.

Kiedy posiadasz swój biznes i uruchamiasz dla niego stronę firmową, na pewno z czasem myślisz nad tym, jakie działania podjąć, żeby była ona widoczna wysoko w rezultatach wyszukiwania. To oczywiste wszak, że w XXI w. widoczność w internecie jest jednym z warunków sukcesu, bo to właśnie stąd znaczna cześć klientów po raz pierwszy dowie się o twojej działalności. Jak wobec tego zatrudnić dobrą agencję SEO? Rekomendujemy kierować się sugestiami profesjonalistów.

Jak wybrać solidną agencję SEO? Google zamieściło o tym film

Nie można zaprzeczyć, że cały sektor SEO, innymi słowy działań, których celem jest optymalizacja stron www pod wyszukiwarki, powstała i nieprzerwanie rozwija się zasadniczo wyłącznie za sprawą wyszukiwarce Google. Mimo występowania innych opcji, jak między innymi Baidu, Yahoo bądź DuckDuckGo, wciąż najważniejsze są pozycje uzyskane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy więc, kto chce być widocznym w internecie, powinien powalczyć o swoją pozycję w top 3 w Google. W przypadku usług, w których występuje mocna konkurencja, zazwyczaj jest to nierealne bez konsultacji ze specami z agencji SEO. Google zdecydowało się pomóc osobom, dla których koncepcja optymalizacji stron jest nowością, i przyszykowało krótki instruktaż, jak rozpoznać rzetelną firmę SEO.

Cechy rzetelnej agencji SEO zdaniem Google

Pracownik Google z ponad 10-letnim stażem w kolejnych punktach wyjaśnia, jak rozpoznać solidną firmę SEO, wymieniając wśród podstawowych cech m.in.:

  • rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od poznania, jak klient prowadzi swój biznes, jakie są cele jego przedsiębiorstwa oraz kto stanowi jego największą konkurencję,
  • umiejętność oceny budżetu i czasu potrzebnego do wykonania planowanych działań,
  • zapewnienie stronie opieki technicznej oraz prowadzenie działań nad podniesieniem jej użyteczności,
  • przejrzystość odnośnie prowadzonych działań, m.in. poprzez ciągły dostęp do statystyk strony oraz cykliczne raportowanie,
  • zapewnienie witrynie wsparcia technicznego oraz prowadzenie działań nad ulepszeniem jej użyteczności,
  • zadbanie o całościową widoczność strony internetowej, a nie jedynie pozycjonowanie w wyszukiwarce na pojedyncze frazy.

Przedstawicielka firmy Google zaznacza też, że dobra firma SEO nigdy nie obieca rewelacyjnych wyników z dnia na dzień, bowiem optymalizacja strony www jest procedurą długotrwałym, często dającą wymierne rezultaty na ogół po kilku miesiącach działań.