Jakie możliwości daje private blog network?

Szukasz więcej wiadomości o PBN? Doskonale trafiłeś! Skieruj się w to miejsce.

Aby odbiorca wyszukał twoją działalność musisz nie tylko złożyć firmową stronę internetową, ale również zatroszczyć się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony oraz to czy regularnie publikowane są na niej kolejne rzetelne i pomocne dla odbiorcy informacje. Ale nie wolno też pominąć tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci serwisów.

Private blog network – przydatne jako element złożonej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, bo są zakładane a następnie zarządzane przez jeden podmiot (z reguły przez agencję SEO bądź dużą agencję marketingową), który kontroluje jakość pojawiających się tam artykułów. PBNy są często stosowane jako element wieloskładnikowej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze efekty ich użycia daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały uprzednio poprawnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają wygenerowanie dużej ilości linków przychodzących do witryny, ale także na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Mankamentem PBNów jest to, że ich utworzenie wymaga dużych nakładów finansowych, a potem konieczne jest poświęcenie mnóstwa godzin na utrzymanie ich na należytym poziomie.

Artykuły z canonicalem i wizytówki NAP, czyli jak korzystać z potencjału PBN

Prywatne sieci blogów idealnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem publikować artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To praktycznie każda publikacja online, gdzie dodane są kluczowe dane kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, pełna nazwa i adres e-mail czy telefon. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również profil na portalu społecznościowym, profil w ogólnodostępnym katalogu biznesowym lub artykuł, pod którym podano firmowe dane teleadresowe.

Inna skuteczna metoda wykorzystania potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To republikacja rzetelnych artykułów z dodaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej jakość pierwotnego wpisu, ponieważ napotykanie linków do niego na różnych blogach w sieci traktują jako sygnał, że pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane są użyteczne, warte przeczytania teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL, gdzie ważne jest zdobycie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych w szczególności z doradztwem prawnym, aktualnymi wydarzeniami zdrowiem i finansami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO