Chcesz poznać więcej szczegółów o audytach stron internetowych? Wejdź na seo4.net/audyt-stron-internetowych/.
Zgodnie z internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza kontrolę przedsiębiorstwa, spółki czy firmy pod kątem rozmaitych aspektów, między innymi finansowych i organizacyjnych, a także ocenę możliwości dalszego rozwoju. Czym, mając na uwadze powyższe, jest więc audyt SEO? Jest to gruntowna analiza strony internetowej, sprawdzająca różne jej aspekty, jak tytuły i opisy meta, strukturę nagłówków, kod strony, prędkość wczytywania się witryny i wiele mniej i bardziej ważnych elementów. Poza samym wyliczeniem uchybień i błędów, w dobrym audycie SEO powinny być zamieszczone też instrukcje co do rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO sprawdza witrynę internetową pod kątem dostępności, zgodności ze standardami W3C, treści na stronie, jak również prawidłowości kodu. Oprócz tego sprawdzane jest też, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, aby wykryła ona wszystkie dysfunkcje strony i – co najważniejsze – zaproponowała działania, które pozwolą je naprawić.
Audyt SEO – darmowy, a może płatny?
Online znajduje się dużo stron i narzędzi, z wykorzystaniem których prędko i bez opłat przeprowadza się audyt SEO strony internetowej. Plusy takiego rozwiązania? Cena i szybkość. Wady? Całkiem sporo. Wersje testowe bądź też darmowe narzędzia z niewielką paletą opcji, są niedoskonałe. Jeśli już dostrzegą jakieś nieprawidłowości na stronie, to zwykle nie wszystkie. Wiele problemów (np. w kodzie) spostrzec można tylko w czasie analizy wykonanej przez specjalistę w danej dziedzinie, a nie oprogramowanie.
Na płatny audyt SEO wykonywany przez agencję oczekuje się zwykle od kilku dni do blisko miesiąca. Czas na dostarczenie dokumentu powinien zostać wyznaczony w umowie podpisanej z firmą, która podjęła się jego zrealizowania. Audyt w wersji płatnej pozwoli wykryć wszelkie newralgiczne problemy ukryte w witrynie. Jeśli strona była postawiona na bezpłatnym szablonie albo na platformie typu Magento czy Shoper, to problemów do poprawy może być sporo. Jeśli strona powoli się ładuje i nie ma właściwie żadnej widoczności na istotne dla klienta frazy, to także są to oznaki, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie trafnym pomysłem.
Jakie błędy pokazuje SEO audyt?
Uważnie przeprowadzony audyt SEO może obnażyć wiele wad strony, m.in:
- niska prędkość wczytywania się strony w wersji na urządzenia mobilne i na komputer,
- błędy w wersji mobilnej strony, np. nieprawidłowe wyświetlanie się różnych obrazów,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- poprawność w strukturze nagłówków,
- problemy z dostępem do witryny dla robotów,
- przyczyny niskiej widoczności strony na słowa kluczowe,
- brak albo nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak tytułów i opisów meta,
- słaba jakość zawartości strony,
- jakość kodu witryny,
- rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
- brak lub niewłaściwa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console)
.
Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]
Podobne wpisy
W jakim celu wykonuje się badania wysokościowe
Konsulting w przetargach. Kiedy warto?
Ciepło ucieka z mieszkania? Czas zlecić serwis okien