Zauważyłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej wyrażeń? Żadne działania, mające na celu poprawę sytuacji, nie dają żądanych efektów? Powyższe symptomy sugerują nałożenie filtru na stronę przez Google.
Jak działa filtr Google
W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a usunięcie tego rodzaju filtra trwa od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędem na stronie, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Usunięcie filtru Google
Jedynym skutecznym sposobem ściągania filtrów Google jest stworzenie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla niej szkodliwe – działania te ułatwią nam dedykowane programy takie jak Seo odkurzacz. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Cały proces wymaga wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Obłożenie naszej strony przez filtr wymaga od nas błyskawicznego działania. W czasie okresu trwania blokady domena jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na straty finansowe, dlatego też nie powinno się zwlekać z uzyskaniem rady u profesjonalisty. To z tego powodu powinniśmy jak najprędzej przekazać problem fachowcom.
Podobne wpisy
Portal wiedzy o zdrowiu – traktuj go jako wskazówkę a nie podręcznik medyczny!
Jakie możliwości daje private blog network?
Portal o ciekawych wydarzeniach i atrakcjach w Małopolsce