Pokaźna porcja informacji o SEO Kraków. Zobacz koniecznie!
Firmy i administratorzy witryn internetowych, którzy chcą dotrzeć do wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na minimum kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podjęcie działań . Nie posiadając wiedzy w problematyce SEO i nie monitorując systematycznie doniesień o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać poprawnie i – co najistotniejsze – efektywnie. Kolejny sposób to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, jednakże nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu braku budżetu. Trzeci sposób to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet wygospodarowany na takie działania można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Plusem zlecania działań agencji SEO jest to, że obok specjalistów od SEO w zatrudnione są tam także eksperci od programowania, kampanii Google Ads, copywritingu i projektowania graficznego, którzy służą rzeczową pomocą w tych sferach.
Po czym rozpoznać profesjonalną firmę SEO
Polskich agencji SEO jest bez liku. Co wziąć pod uwagę podczas szukania podmiotu, która poprawi naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Warto wybrać firmę, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, a także tych kreatywnych oraz reklamowych, co roku się zwiększa, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Wybierając firmę, która istnieje od około dziesięciu lat, można mieć pewność, iż dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może bez trudu zaprezentować pokaźne portfolio swoich dotychczasowych prac. Agencje SEO nierzadko na swoich stronach publikują zakładkę „Case study”. Przed sygnowaniem umowy wypada zapoznać się ze opisy takich przypadków, by samemu wstępnie zobaczyć, jakich wyników można się spodziewać po agencji, jak również to z jakimi branżami miała do czynienia oraz z jakimi przeszkodami się mierzyła. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: zawiadamia o planach prac na najbliższe tygodnie, ale także przekazuje sprawozdanie ze zrealizowanych działań i ich rezultaty.
Inny nie do przecenienia aspekt to personalizacja oferty i dopasowanie strategii działań do profilu działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpowiada w ciągu 15 minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, należy traktować to jak znak alarmowy. Po wysłaniu pytania pracownik dobrej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, by dopytać o kolejne informacje o firmie, niezbędne do utworzenia dla niej pełnej oferty. To dane, których nie można wyszperać na własną rękę w sieci, jak np. informacja o realizowanych dotychczas działaniach SEO czy o istotnych dla klienta usługach albo towarach, które pragnie wypromować.
Jaki model rozliczenia z firmą SEO jest najlepszy?
Z nieufnością powinno się potraktować agencje SEO, które oferują umowę z zapłatą za wypracowany wynik. W takim modelu rozliczenie odbywa się wtedy, kiedy słowa kluczowe zdobędą określone w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do pierwszej strony wyników lub do Top5). To nadal często spotykany model rozliczeń, jednak wiąże się z wysokim ryzykiem – można wszak uzyskać natychmiastowy efekt naruszając standardy określone przez Google. Nieprzerwanie aktualizowany algorytm dodatkowo nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych klientowi, stąd solidna firma SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych wyników. Jeśli idzie o cenę za współpracę z agencją SEO, to sporadycznie bywa ona stała – z reguły w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy nieodzowne jest zaangażowanie większego budżetu, żeby wykonać skrupulatny audyt SEO, a w następnej kolejności zrealizować wszystkie przedstawione w nim sugestie. W kolejnym okresie współpracy, gdy witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty prac są dużo niższe.
Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]
Podobne wpisy
Skuteczna komunikacja wewnętrzna firmy – rola studia graficznego
Jakie możliwości daje private blog network?
Klątwa wiedzy i inne błędy poznawcze, których należy unikać podczas tworzenia treści